Primarul Emil Boc estimează că în următorii 20 de ani Clujul își va dubla populația, astfel că existența unui metrou va fi vitală. Din acest motiv, municipalitatea va demara realizarea studiului de prefezabilitate încă de anul viitor.

”Clujul are în acest moment, împreună cu toate comunele învecinate 500.000 de locuitori. Peste 20 de ani Clujul va ajunge la 800.000 de locuitori. Anul viitor începem studiul de prefezabilitate pentru metrou, gândindu-mă la Clujul de peste 20 de ani care nu va rezista fără metrou.  Acum când rămânem în jurul la jumătate de milion de locuitori, nu este imperativ metroul, ne putem descurca cu centurile, dar pe măsură ce crește numărul la 700-800.000 în următorii 20 ani, Clujul are nevoie de un metrou cel puțin pe linia Florești-Aeroport ca să dea alternativă la suprafață pentru tot ceea ce înseamnă trafic prin centru. Primele centuri pe care le-am realizat au scos traficul greu, acum centura metropolitană ne va da alternativă la est-vest, metroul ne va da posibilitatea să avem mai multe spații pietonale. Metroul poate să fie și subteran și suprateran, dar trebuie să existe o alternativă rapidă”, a declarat Boc.

Primarul este nemulțumit de faptul că eliminarea taxei de primă înmatriculare a determinat creșterea numărului de mașini cu 20.000 în ultimul an.

”Revoluția automobilului a crescut de la viteza de deplasare a șaretei de la 25 de kilometri la ora la 300 de kilometri. Congestionarea din oraș a readus viteza la 25 km/h. Noi nu trebuie să repetem greșelile celor din vest. Ei au adus mașini, au aglomerat orașele și acum în ultimii 10 ani încearcă să scoată mașinile în afara orașului. Noi trebuie să nu ne supraaglomerăm și să aducem toate mașinile în oraș. Eliminarea taxei auto ne-a omorât. Au fost aduse în oraș 20.000 de mașini second-hand în mai puțin de un an. Ne creează niște probleme teribile în cartiere și în oraș. În Europa aceste lucruri nu mai sunt permise, să aduc asemenea mașini să aglomereze orașele”, a declarat Boc.