Primarul Emil Boc a anunțat că s-au făcut pași concreți în vederea relizării centurii metropolitane.

”Am reușit să deblocăm proiectul Centurii Metropolitane, am primit avizul CANAIR pentru a face în locul Guvernului Studiul de Fezabilitate, PUZ și detaliile tehnice în vederea realizării centurii. În Consiliul local se va vota acordul de asociere între CNAIR și unitățile administrativ-teritoriale implicate în acest proiect, Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida și protocolul dintre cele patru UAT-uri, Gilău, Florești, Cluj-Napoca și Apahida. Acest protocol a fost discutat și avizat pentru a putea intra în Consiliile locale. Centura metropolitană are 38 km și are o alocare de 150 de milioane de euro. Realizarea acestei centuri presupune mai multe etape. Prima etapă este realizarea studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal și a detaliilor tehnice. Potrivit graficului stabilit de comun acord și prevăzut în protocolul de colaborare, prima etapa urmează să fie realizată în perioada 2018-2019. Avem doi ani pentru aceste documentații. UAT-urile urmează să parcurgă următoarele etape: realizarea licitației, semnarea contractului pentru aceste elemente, realizare SF, PUZ și detalii tehnice. Sunt necesare: studii geo, topo, culoar de expropieri, variante de traseu, aprobare interimară a traseului de CNAIR, obținerea avizelor de la Mediu, Apa, Păduri, Electrica, Transelectrica, Gaz, Transgaz, Compania de Apă Someș, Monumente, ISCTR, CFR, CNAIR. Trebuie aprobat PUZ în Consiliul județean pentru că parcurge patru unități administrative”, a declarat Boc.

Primarul Emil Boc a ținut să precizeze faptul că acest proiect este aproape la limită și orice întârziere poate compromite acest proiect și poate duce la pierderea banilor europeni.

”Ministerul Transporturilor are 4 ani la dispoziție pentru licitația și execuția centurii metropolitane. Am pierdut doi ani, suntem într-un regim strâns dar încă posibil. Dacă etapele vor fi respectate în aceste termene această centură se poate face. Orice zi de întârziere poate compromite acest proiect și poate duce la pierderea banilor europeni. Suntem în ceasul al 12-lea dar suntem într-un termen in care mai putem spera. Această centură este vitală pentru dezvoltarea economică, decongestionarea traficului și deblocarea proiectelor imobiliare. Pe măsură ce se avansează cu studiul de fezabilitate noi vom lucra la conectarea Clujului cu centura. Vom avea în bugetul pe 2018 alocare bugetare specială pentru realizarea acestor studii. Astăzi avem proiecte de jumătate de miliard de euro blocate datorită incapacității de a avea soluții alternative pentru decongestionarea traficului.”

Boc a ținut să precizeze faptul că a găsit deschidere din partea membrilor Guvernului pentru acest proiect.

”Sunt miniștri din Guvern care sunt implicați,  ministrul Fondurilor europene care și-a arătat deschiderea pentru a  face demersuri ca să primim bani de la UE pentru aceste studii, sprijinul ministrului Transportului, și a directorului CNAIR care au lucrat cu noi la aceste protocoale. Am primit sprijin din partea primarilor UAT-urilor implicate în acest proiect. Salul și deschiderea domnului prefect pentru crearea unui Grup de lucru de la reprezentații structurilor deconcentrate pentru a discuta implicațiile acestui proiect. Apreciez efortul comun și de colaborare și am convingerea că centura metropolitană intră pe un alt făgaș cu șanse reale de realizare până în 2023”, a declarat Boc.

Argumentul decisiv potrivit edilului este că Spitalul regional nu se poate realiza fără centură metropolitană. ”Spitalul regional nu se poate face fără centură. se puteau pierde bani pentru Spitalul regional. Poate că acesta a fost semnalul care a deblocat situația la București. nu se poate ajunge la Spitalul Regional pe ruta Cluj-Florești la cum arată astăzi”, a declarat Boc.