Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) va sprijini cu investiții importante în plantații și în tehnologie de ultimă oră sectorul vitivinicol, unul dintre cele mai dezvoltate ale agriculturii, cu cea mai mare rată de absorbție a fondurilor europene în proporție de 98% pentru perioada 2007-2014. Pentru a veni în sprijinul producătorilor, MADR a decis realizarea unui studiu de piață care să cuprindă elemente legate de cererea și oferta de struguri și vin din România, informaţii despre distribuție și consum, pe categorii de vârstă, prețuri ori standarde de calitate. Elementele studiului au fost agreate împreună cu reprezentanții producătorilor, respectiv organizația interprofesională ONIV. Acesta urmează a fi realizat de Institutul de Cercetare pentru Economie Agriculturii și Dezvoltare Rurală din cadrul Academiei de Științe Agricole și Silvice şi va avea următoarele elemente: regiunile viticole, sortimentul viticol, cererea şi oferta şi preţurile de consum la struguri şi vin, standarde de calitate pentru comercializarea strugurilor de masă şi a vinului, conținutul în zaharuri, sprijinul financiar acordat sectorului. Studiul este în plină desfășurare, fiind demarat în 15 noiembrie  și va fi finalizat în 8 decembrie. „Este nevoie de sprijin pentru crearea de noi piețe de desfacere. Sectorul vitivinicol fiind unul dintre cele mai dezvoltate cu produse de calitate, care a consumat toate fondurile europene pentru plantații noi, construcții, modernizare și dezvoltare, are nevoie de acest sprijin. Studiul este un prim pas pentru cunoașterea pieței din România. E nevoie ca românii să cunoască și să înțeleagă că avem o tradiție milenară în producerea vinului, importanța consumului moderat de vin și faptul că este important să susținem noi, românii, pe cei care produc produse românești. S-ar putea, dacă identificăm o necesitate și surse de finanțare, să extindem acest studiu la piața intracomunitară sau mondială”, a afirmat Irimescu. Valoarea fondurilor alocate din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru măsura de promovare a produselor agricole a crescut de la 50 de milioane de euro în 2015 la 111 milioane în 2016 și va urca până la 200 de milioane până în 2020, aspect care, conform estimărilor, va conduce la creşterea numărului şi valorii programelor de informare şi promovare a produselor agricole derulate de beneficiari români. Activitatea de promovare a produselor agricole, respectiv a vinurilor, înregistrează în România, din 2009, o tendinţă crescătoare, în condiţiile derulării cu sprijinul financiar al UE şi de la bugetul de stat a 27 programe multianuale, de 23,7 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here