Șefii de agenții sunt de acord cu înființarea Ministerului Turismului, după ce mai mulți ani domeniul a fost "plimbat" de la un minister la altul fără să i se dea importanța cuvenită în economia națională. "Așteptările patronatului de la noul minister sunt mari, pe măsura nevoii existenței sale: ne dorim un buget multianual consistent pentru promovarea destinației România în străinătate, printr-o politică de promovare coerentă. Solicităm implicarea statului pentru creșterea activității de incoming prin diverse măsuri de stimulare pentru agențiile care aduc turiști străini în țară, cu efecte directe asupra economiei naționale. Așteptam aplicarea legii voucherelor de vacanță și în sectorul public, menită să ducă la creșterea turismului intern. Ne dorim reducerea taxei pe valoarea adăugată la 9% și pentru agențiile de turism, pentru a elimina discriminarea creată prin diminuarea cotei în cazul industriilor conexe, hotelărie și restaurante, programe de dezvoltare în zonele montane și extinderea sezonului pe litoral",  a declarat președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea. Falimente în lanț, cu apogeul în 2016 Organizația va milita pentru adoptarea unor măsuri care să ducă la creșterea turismului la nivelul estimat de Organizația Mondială a Turismului, în cazul României de 6% din produsul intern brut. Agenţiilor din Cluj li s-a adus la cunoştinţă un proiect de lege iniţiat de ANAT pentru protejarea pachetelor turistice, care este acum doar opţională. Uniunea Europeană va impune însă garantarea integrală a acestora, începând cu 2018.
Un grupul de lucru al ANAT, format din Alin Burcea, Dragoş Anastasiu, Dan Goicea, Dumitru Luca, Dragoş Horhocea şi Oleg Pelivan, a stabilit planul de acţiuni al organizaţiei pentru apariţia unor noi reglementări privind asigurările de insolvenţă şi faliment.
În ţară existau 30 de companii într-o situaţie similară Genius Travel sau Mareea, intrate în insolvenţă, relevă un studiu al companiei de consultanţă KeysFin. Din 2.825 de firme active, 1.938 înregistrau dificultăţi financiare. În România există 472 de agenţii şi tour-operatori ale căror datorii au crescut în perioada 2014-2015.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here