Investițiile companiilor belgiene în România fac parte dintr-un lanț de producție ce se întinde în întreaga Europă, incluzând partenerii locali într-un proces de transformare industrială ce definește producția viitorului, susţine ambadadorul Belgiei, Thomas Baekelandt, prezent în aceste zile la Cluj.
“Scopul Săptămânii Belgiene este pe de-o parte să ofere o platformă afacerilor belgiene active în România sau celor care sunt interesate de România, pentru a deschide sau menține contacte cu partenerii de afaceri români. Platfoma include întâlniri directe, mese rotunde sau seminarii organizate într-un ambient manageriat de Asociația Româno-Belgiană a Oamenilor de Afaceri (BEROBA) și de Ambasada Regatului Belgiei în România.
Evenimentul este o demonstrație a implicării Belgiei în România, combinând proiecte de businesss cu activități sociale și culturale. Ediția 2017 este organizată la Cluj pentru a facilita companiilor belgiene active în Transilvania participarea la fiecare eveniment, mai aproape de sediul sau piețele lor. Tema principală, IT & automatizări este apropiată de activitățile principale ale multor companii belgiene din Transilvania – activități de producție.
Un eveniment cu experți din Belgia se va focusa pe “fabrica inteligentă” și “Industria 4.0”. Este esențial să reținem că investițiile belgiene în România nu sunt decise doar pentru costul forței de muncă, ci trebuie considerate ca investiții într-un lanț de producție ce se întinde pe întreaga Uniune Europeană, incluzând astfel partenerii români într-un proces de transformare industrială care definește producția viitorului”, declară Thomas Baekelandt.
Lideri din mediul de business și ai comunității participă la Cluj-Napoca la o serie de evenimente dedicate pentru a descoperi oportunități de promovare a produselor și serviciilor în ambele țări. „Săptămâna belgiană” este organizată de BEROBA şi se desfăşoară între 24 şi 27 aprilie, având o tematică dedicată sectoarelor IT & automation și proiectelor de dezvoltare din regiune cu potențial inclusiv internațional.
Preşedintele BEROBA, Alain Schodts, a precizat că aceasta promovează interesele economice și comerciale ale Belgiei cu România, organizează evenimente și asigură informații și servicii membrilor săi, dezvoltând o rețea de business pentru ambele ţări prin organizarea de seminarii, workshopuri, prin conectarea cu alte asociații de afaceri și camere de comerț din Belgia, România și din regiune, prin activități de lobby și dezvoltarea de parteneriate cu autorități, pentru a contribui la îmbunătățirea mediului de afaceri. BEROBA cuprinde 75 de companii membre, iar obiectivul său principal pentru 2017 este acreditarea pentru a fi cameră de comerț.