Factorii de schimbare care vor afecta puternic piața forței de muncă pe termen scurt, până în 2020, sunt creșterea aspirațiilor și impactul în economie al femeilor, creșterea inadaptabilității populației tinere la schimbările de pe piața muncii, modificarea modului de lucru către un program flexibil, volatilitatea geopolitică și urbanizarea rapidă.  Pe termen mediu, până în 2030), factorii sunt reprezentați de dezvoltarea clasei de mijloc, creșterea speranței de viață și îmbătrânirea populației, schimbarea modului în care muncim, volatilitatea politică, relevă un studiu comparativ Cluj/București referitor la impactul revoluției digitale asupra pieței muncii și asupra nevoilor de dezvoltare a abilităților și competențelor personalului, efectuat pe un eșantion de 274 de manageri de resurse umane, directori și antreprenori, în perioada octombrie-noiembrie 2016. Strategiile pe care companiile din regiune le vor adopta pentru a se adapta la schimbărilor de pe piața muncii sunt investiții în dezvoltarea abilităților angajaților (78,5% la Cluj față de 67,9% în București), internship pentru tineri (69,2% în Cluj față de 64,3% în București), colaborarea cu furnizorii de training și dezvoltare personală și profesională (56,9% în Cluj față de 50% în București), colaborarea cu instituțiile din învățământ pentru adaptarea curriculumului la noua realitate, programe de asimilare a absolvenților pe piața muncii (50,8% în Cluj față de doar 28,6% în București). Spre deosebire de managerii și antreprenorii din capitală, cei din Cluj sunt mai puțin deschiși la a angaja personal în vârstă, colaboratori virtuali sau să apeleze la soluții de outsourcing, însă managerii clujeni sunt mai deschiși pentru angajarea personalului din rândul minorităților sau a muncitorilor pe termen scurt și la colaborarea cu alte firme din industrie în dezvoltarea de programe care să soluționeze problema lipsei oamenilor calificați din industrie. În privința barierelor de care se lovesc managerii de resurse umane în implementarea strategiilor potrivite, cei din Cluj au răspuns că acestea sunt constrângerile care țin de resursele disponibile (32,8% față de 25,9% în București), înțelegerea insuficientă a schimbărilor (10,9% în Cluj față de 11,1% în București) și presiunea din partea acționarilor pentru profitabilitate pe termen scurt (10,9% în Cluj față de 7,4% în București). Studiul va fi prezentat în cadrul Business Days, eveniment dedicat antreprenorilor și managerilor din România care va avea loc în perioada 14-15 decembrie, la Cluj-Napoca, în cadrul Liberty Technology Park. Tema centrală va fi transformarea digitală și efectele pe care le are asupra noastră ca indivizi, ca societate și, în special, asupra organizațiilor din mediul economic. Evenimentul se adresează antreprenorilor, managerilor,  specialiștilor și managerilor din HR, dar și celor care sunt interesați de principiile leadershipului și ale coordonării de echipe, specialiștilor și managerilor din vânzări și customer service, specialiștilor și managerilor de marketing și comunicare sau social media.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here