Sunteti aici:EconomicComisarul pentru politică regională salvează Autostrada Sebeş-Turda

Comisarul pentru politică regională salvează Autostrada Sebeş-Turda

Publicat in data

Peste 500 de milioane de euro din fonduri europene pentru proiectele de infrastructură din România. Comisarul pentru politică regională Corina Creţu a aprobat fazarea a şapte proiecte majore pentru ţara noastră.

„Prin aceste decizii de eșalonare a unor proiecte majore, România beneficiază de o șansă în plus în utilizarea fondurilor europene ce i-au fost alocate – 147 de milioane de euro pentru infrastructura de transport și 355 de milioane de euro pentru proiecte de infrastructură de apă și apă uzată – în beneficiul cetățenilor săi.

Sper ca aceste proiecte să fie implementate cu succes în termenele prevăzute, iar la finalizarea lor să constatăm că investițiile cofinanțate cu bani europeni au dus la îmbunătățirea condițiilor de viață a românilor”, a declarat Crețu.

Principalele proiecte de infrastructură de transport avute în vedere sunt Autostrada Sebeș – Turda (A 10 – 70 km) care va face legătura între autostrăzile Orăștie – Sibiu (A 1) și Gilău – Câmpia Turzii (A 3); Drumul Național 76, reabilitarea între Deva și Oradea (va duce la îmbunătățirea condițiilor de transport între cele două orașe); DN 73 Pitești – Câmpulung – Brașov (va reduce numărul accidentelor rutiere, ajutând la dezvoltarea economiei din zonă).

Alte patru proiecte aprobate vizează extinderea și reabilitarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare în județele Brașov, Hunedoara, Olt și Tulcea. Cele șapte proiecte sunt cofinanțate prin Fondul european de dezvoltare regională sau prin Fondul de coeziune.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat că Autostrada Sebeş – Turda se va încheia anul viitor. „Loturile 3 şi 4, care sunt avansate, vor fi gata în trimestrul al treilea al anului 2017. Celelalte două tronsoane, 1 şi 2, probabil că vor fi decalate cu trei luni. Vestea bună este că intenţia noastră este ca la sfârşitul anului viitor să dăm autostrada în folosinţă”, a spus Buşe.

Constructorii autostrăzii

  • Lotul 1 (17 km). Pizzarotti – Pomponio, contract 541 milioane lei, fără TVA (85% Fondul de Coeziune, 15% Guvernul României)
  • Lotul 2 (24,2 km). Aktor – Euroconstruct, contract 549 milioane lei, fără TVA (85% Fondul de Coeziune, 15% Guvernul României)
  • Lotul 3 (12,4 km). Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte D’Acqua, contract 420 milioane lei, fără TVA (85% Fondul de Coeziune, 15% Guvernul României)
  • Lotul 4 (16,3 km). PORR Construct – PORR Bau, contract 470 de milioane de lei, fără TVA (85% Fondul de Coeziune, 15% Guvernul României)

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Alte articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...