În România, Cluj-Napoca şi Bucureşti sunt orașele în care Florăria Magnolia a înregistrat cele mai mari vânzări în primele 11 luni ale acestui an. Pe listă mai sunt Brașov, Constanța, Târgu-Mureș, Oradea și Baia Mare ca volum de vânzări totale.
Pentru 2016, societatea estimează o cifră de afaceri de 4,7 milioane de euro, cu venituri prognozate doar pentru decembrie de 500.000 de euro. Magnolia are prezență offline în principalele orașe ale României, dar preia comenzi și prin platforma online.
Raportul între cele două medii este în favoarea vânzării clasice, în florărie, cu pondere de 70%. Raportat la anul anterior, compania a observat o creştere de 20% în offline şi de 60% în online.
“Ne bucurăm că în ultimele luni am reușit să ne extindem în orașe importante ale țării. Astfel, am început în Constanța, în București ne-am extins cu un depozit și cu o reprezentanță offline în centrul comercial ParkLake, iar la începutul anului am inaugurat magazinul din Oradea”, a declarat Gabriel Molnar, fondator al Magnolia.
Românii produc puţin, dar importă foarte mult
Comerțul pe internet a permis extinderea afacerii chiar și dincolo de hotarele țării. Românii plasează cele mai multe comenzi de livrare pentru Marea Britanie. Urmează în acest clasament Spania, Italia și Germania din Europa. SUA este altă destinație internaţională preferată, fiind pe doi în topul mondial, dar apar şi destinaţii exotice precum Dubai sau Cambodgia. Florăria Magnolia activează pe piața din România din 1997, iar pe internet, din 2001.
Piaţa florilor din România se ridica anul trecut la 200 de milioane de euro, în timp ce producţia de flori era în scădere, la 200 de milioane de fire, la fel şi suprafeţele cultivate, de 450 ha, dintre care 117 ha în sere şi solarii. Vârful de exporturi a fost consemnat în 2012 – 4,1 milioane de euro, iar cel de importuri, de 82 de milioane de euro, în acelaşi an, conform statisticilor portalului Agrointel.ro.