Statul român a reziliat contractul cu spaniolii care lucrau pe porţiunea Suplacu de Barcău – Borş şi vrea să le impute acestora penalităţile de întârziere din garanţia de bună execuţie, de 75 de milioane de lei. Compania Naţională de Administrare a Investiţiilor Rutiere (CNAIR) a transmis notificarea de reziliere a contractului de proiectare şi execuţie pentru secţiunea 3C Suplacu de Barcău - Borş, parte din Autostrada Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea (A3). Aceasta a luat decizia din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuție. CNAIR a transmis antreprenorului notificarea, care îşi produce efectele integral şi imediat, cu toate consecinţele ce decurg din faptul rezilierii, urmând ca acesta să evacueze şantierul în cel mai scurt timp. „Reiterăm faptul că de la emiterea ordinului de începere (luna iunie 2015) pentru execuția lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău - Borș, CNAIR a solicitat antreprenorului să-și îndeplinească obligațiile contractuale, urmărind în paralel activitatea desfășurată pe șantier. În conformitate cu prevederile contractuale, compania îşi păstrează dreptul de a încasa penalităţiile de întârziere facturate către antreprenor, din garanţia de bună execuţie, în valoare de 75 de milioane de lei, precum şi alte despăgubiri băneşti, pentru acoperirea pagubelor ce derivă din neexecutarea obligaţilor contractuale ale antreprenorului", a precizat conducerea CNAIR. În perioada următoare, compania va organiza o nouă procedură de atribuire a unui nou contract de achiziţie publică pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii. 39% din acest drum a fost construit de compania americană Bechtel. Antreprenorul spaniol a câștigat licitaţia în 2015, atunci când Compania Naţională de Autostrăzi a emis ordinul de începere pentru proiectare și execuție după o lună, dar ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la fosta CNADNR cu mare întârziere, în august 2016. Asocierea cuprinde firmele Corsan - Corviam Construccion, Consinit, Road Consulting & Design Solution, Via Design. Proiectul autostrăzii Braşov - Borş a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. Ulterior s-au dat noi termene de finalizare, ultimul estimat fiind 2020. Din șoseaua Brașov - Borș, de 433 km, sunt finalizați 52 km, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, construit de Bechtel. În prezent se află în lucru sau în pregătire tronsoanele Gilău - Nădăşelu, Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău - Borş, iar pe alte secţiuni nu au fost selectați constructorii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here