Sunteti aici:AdministrativDrumul Apuseni, modernizat din fonduri europene

Drumul Apuseni, modernizat din fonduri europene

Publicat in data

Consiliul Județean Cluj pregătește 3 proiecte- unul vizează Drumul Apuseni si alte 2 proiecte vizează Drumul Bistriței – pentru a fi depuse spre finanțare prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 – Axa prioritară 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, respectiv:

  1. „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională -Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495 și DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecție DN1) de la km. 0+000 la km. 22+160”
  2. „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109 Răscruci – Borșa – Vultureni – Așchileu (Km 0+000-Km 31+976) ”
  3. „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională -Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea DJ 172A (km 33+000 – km 39+400), DJ 109C (km 17+600 – km 25+260), DJ 161G (km 0+000 la km 19+440) si DJ 161 (intersecția DN 16)- Gădălin – Bonțida – DN 10 km 0+000 – km 17+000”.
Proiectul vizează modernizarea Drumului Apuseni

Traseul Drumului Apuseni traverseaza zone locuite tranzitate de mijloacele de transport in comun, sunt prevazute prin proiect construirea/modernizarea de statii de pasageri si/sau alveole pentru mijloacele de transport in comun (dupa caz), iar în localităţi sunt prevăzute trotuare, care să permită circulaţia în condiţii de siguranţă a pietonilor si se acorda o atentie sporita acceselor persoanelor cu handicap.

Având  în  vedere  faptul  că,  în  prezent  drumul  este  nemodernizat,  cu  implicaţii  directe  asupra siguranţei circulaţiei, investiţia propusă prin proiect urmăreşte:

–              stoparea degradării infrastructurii şi menţinerea în exploatare a sistemului de transport;

–              aducerea în parametrii de funcţionare şi valorificarea capacităţilor existente prin modernizarea drumului;

–              înlăturarea sau prevenirea apariţiei restricţiilor de circulaţie;

–              facilitarea accesului în regiune în condiţii normale de confort şi de securitate;

–              aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători categoriei drumului, asigurându-se astfel condiţii bune de siguranţă în circulaţia auto;

–              asigurarea unor conditii optime de siguranta si confort in circulatia auto si pietonala;

–              realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale;

–              asigurarea scurgerii apelor pluviale în lungul drumului, în condiţii cât mai bune.

Implementarea proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495  și DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecție DN1) de la km. 0+000 la km. 22+160” va conduce la dezvoltarea economică a zonei Munților Apuseni, intensificarea legăturilor de cooperare economică, precum și sporirea sistematicș a nevoilor de transport cu exigențele populației în ceea ce privește confortul, siguranța circulației și protejarea mediului, modernizarea drumurilor județene.

Valoarea proiectului: 159.704.540 lei

In Devizul estimativ întocmit în conformitate cu Hotărârea nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, Valoarea totală a investiţiei: 134.432.508,18 lei exclusiv TVA; 159.704.540,26 lei cu TVA, din care C+M: 118.484.409,41 lei exclusiv TVA; 140.996.447,19 lei cu TVA.

Având în vedere faptul că proiectul mai sus menționat este propus spre finanțare prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, sursele de finanţare ale investiţiei se constituie în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectiv  finanțare 98% din Programul Operațional Regional 2014 – 2020 – 85% prin Fondul European de Dezvoltare Regională și 13 % prin Bugetul de Stat, respectiv 2% și cheltuielile neeligibile din bugetul Județului Cluj.

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – 1

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

Video: Politicienii bogați din Turda și legaturile lor

Turda, municipiul unde politicienii aflați la putere și familiile lor fac afaceri mega profitabile   Astăzi,...

Alte articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – 1

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...